رفتن به مطلب

افزونه هایی که هر سایت وردپرسی باید داشته باشد


پست های پیشنهاد شده

در این مطلب قصد معرفی 12 افزونه پرکاربرد وردپرس رو دارم پلاگین های معرفی شده در زمینه هایی مانند : سئو ، امنیت وردپرس ، اشتراک گذاری مطلب ، ایجاد فرم تماس با ما و … هستند .

۱ – افزونه سئو وردپرس WordPress Seo

yoast.jpg

این پلاگین توسط سایت یوآست Yost ایجاد شده است . به جرات می توان گفت بهترین و کامل ترین افزونه وردپرس در زمینه سئو می باشد و دارای تنظیمات بسیار زیادی است که اگر به درستی تنظیم شوند می توانند راه را برای ورود موتور های جستجو به سایت شما هموار کنند . برخی از قابلیت های افزونه عبارتند از :

  • برد کرامپ (breadcrumb) یا نمایش موقعیت کنونی کاربران
  • ایجاد اپن گراف برای مطالب
  • توانایی تنظیم عنوان ها و متا ها
  • دارای تنظیمات شبکه های اجتماعی
  • دارای قابلیت تنظیمات ریدایرکت ۳۰۱
  • توانایی افزودن تگ های “rel="prev و rel="next" برای صفحات سایت
  • توانایی شخصی سازی و تنظیم RSS
  • پشتیبانی از قرار دادن کد های تایید گوگل ، الکسا ، بینگ
  • جلوگیری از ایجاد محتوی تکراری در موقع نوشتن و انتشار مطالب
  • توانایی ویرایش فایل های robot.txt و htaccess
  • و بسیاری از تنظیمات دیگر

صفحه افزونه در مخزن وردپرس

۲ – افزونه سئو All in One SEO Pack

افزونه سئو All in One SEO Pack یکی دیگر از افزونه های سئو می باشد که نسبت افزونه سئو وردپرس دارای تنظیمات کمتری می باشد و برای افرادی که تجربه کافی ندارند و به تازگی به سیستم وردپرس مهاجرت کرده اند مناسب می باشد . از معایب این افزونه می توان به نداشتن قابلیت breadcrumb یا نمایش موقعیت کنونی کاربران و نداشتن تنظیمات کافی برای شبکه های اجتماعی اشاره کرد . برخی از قالبتی های افزونه عبارتند از :

  • پشتیبانی از Google Analytics
  • پشتیبانی از قابلی Post Types وردپرس
  • تنظیمات خودکار ریدایرکت
  • ایجاد خودکار متاتگ ها
  • جلوگیری از ایجاد محتوی تکراری در هنگام نوشتن مطالب
  • و …

صفحه افزونه All in One SEO Pack در مخزن وردپرس

۳ – افزونه رفع باگ وردپرس hotfix

در بعضی مواقع پس از انتشار نسخه های جدید وردپرس کاربران اعلاممی کنند که در برخی قابلیت های وردپرس مشگل ایاد شده و فلان قابلیت به خوبی کار نمی کند و یا در برخی مواقع حفره های امنیتی بوجود می آیند . منتشر کنندگان وردپرس نمی توانند برای هر مشگل کوچک نسخه ای جدید منتشر کنند به همین دلیل باید صبر کرد تا تعداد مشگلاتی که بوجود می ایند به حد قابل قبولی برسد و یا یک مشگل اساسی بوجود بیاید که در کار وردپرس اختلای ایجاد کند سپس نسخه مشگلات و باگ ها را حل کنند و نسخه جدید را ارائه دهند . به همین دلیل برای رفع باگ های احتمالی تا زمان ارائه نسخه جدید افزونه ای به نام Hotfix را تولید کرده اند . پیشنهاد می کنم حتما حتما این افزونه را نصب کنید .

صفحه افزونه hotfix در مخزن وردپرس

۴ – افزونه وردپرس W3 Total Cache

w3-total-cache.jpg

بسیاری از کاربران وردپرسی از استفاده بیش از حد منابع سرور توسط وردپرس ناراحت هستند و به همین دلیل شرکت های ارائه دهنده هاستینگ با وردپرس مشگل دارند و به محض اینکه بازدیدتان کمی افزایش پیدا کند می گویند مصرف منابع تان خیلی زیاد است ! برای این مشگل راه حلی وجود دارد و آن استفاده از پلاگین های کش وردپرس می باشد . افزونه های کش طبق اصولی کار می کنند که می توانند باعث افزایش سرعت بارگذاری سایت و کاهش استفاده از منابع شوند یکی از برترین این افزونه ها پلاگین W3 Total Cache می باشد برخی از قابلیت های این پلاگین عبارتند از :

  • کش کردن دیتابیس سایت
  • امکان استفاده یکپارچه از سیستم CDN
  • افزایش سرعت بارگذاری سایت
  • قابلیت کش کردن صفحات سایت
  • فشرده سازی فایل های css و جاوا با استفاده از minify
  • قابلیت کش مروگر browser cache
  • توانایی افزدن اکانت CloudFlare و انجام تنظیمات لازم
  • و …

صفحه افزونه وردپرس W3 Total Cache در مخزن وردپرس

۵ – افزونه اکسیمت Akismet جلوگیری از هرزنامه ها و دیدگاه های اسپم تبلیغاتی

aksimet.jpg

یکی از بهترین پلاگین هایی است که برای جلوگیری از هرزنامه ها و دیدگاه هایی که توسط ربات ارسال می شوند کاربرد دارد بعد از فعال سازی از این به بعد اگر کاربری بخواهد دیدگاه جفنگ ارسال کند افزونه به او اخطار می دهد که نظر شما جفنگ است ! و یا قصد ارسال نظر تکراری دارید و به این ترتیب مانع ارسال دیدگاه می شود . افزونه اکسیمت به طور پیشفرض در بسته نصبی وردپرس قرار دارد اما غیر فعال می باشد به این معنی که برای به کار افتادن افزونه باید برای هر سایت یک کد فعال سازی از سایت سازنده این پلاگین وردپرس دریافت کرد .

صفحه افزونه Akismet در مخزن وردپرس

۶ – پلاگین امنیتی وردپرس Limit Login Attempts

limit-login-attempts.jpg

یکی از پلاگین های امنیتی وردپرس Limit Login Attempts می باشد نحوه کار این افزونه به این ترتیب است که بعد از نصب و فعال سازی در صفحه تنظیمات افزونه تعداد دفعاتی که هر کاربر مجاز به وارد کردن رمز عبور خود در هنگام ورود به پیشخوان وردپرس می باشد را تعیین می کنید و اگر کاربر رمز خود را چندین بار اشتباه وارد کرد با خطا روبرو می شود و افزونه اجازه ورود را برای مدتی مثلا تا یک ساعت به کاربر نمی دهد حتی اگر رمز خود را بدرستی وارد کند . این افزونه مانع حملات هکر ها در روش حدس زدن نام کاربری و رمز عبور می شود . پس از فعال شدن افزونه در قسمت نام کاربری و رمز عبور علامتی به شکل کلید نشان داده می شود .

صفحه افزونه Limit Login Attempts در مخزن وردپرس

۷ – افزونه ساخت فرم تماس با ما Contact Form 7

هر سایتی نیاز به یک راه ارتباطی بین کاربران و مدیران آن دارد وردپرس نیز از این ماجرا مستثنا نیست . یکی از بهترین راه های ایجاد ارتباز بین کاربران استفاده از فرم های تماس است . پلاگین Contact Form 7 یکی از قدرتمند ترین افزونه های ایجاد فرم تماس است که امکاناتی مانند : قابلیت افزودن سوال امنیتی ، قابلیت اپولود و ارسال فایل ، افزودن فیلد های بیشتر و مورد نیاز و … را دارد . صفحه افزونه فرم تماس ۷ در مخزن وردپرس

۸ – پلاگین WP No External Links افزودن rel=nofollow به لینک هادر وردپرس

wp-noexternallinks.jpg

می توان با افزودن قابلیت rel=nofollow به لینک ها مانع دنبال کردن این نوع لینک ها توسط موتور های جستجو شد که باعث بهبود سئو سایت می شود . به لینک هایی که به صورت دستی در کدهای قالب وردپرس قرار می دهیم می توان از این تگ استفاده کرد ولی در کدهایی که توسط کاربران ایجاد می شوند مثلا ادرس سایت اشخاصی که در مطالب نظر می دهند و یا لینکهای استفاده شده در مطالب که به سایت های دیگری اشاره ی کنند نمی توان براحتی از تگ استفاده کرد پلاگین WP No External Links این وظیفه را بر عهده می گیرد و تمام لنک های خروجی که در مطالب هستند را nofollow می کند همچنین قابلیت افزودن تگ noindex برای ایندکس نشدن لینک ها در موتور های جستجو را نیز دارا می باشد . بعد از نصب افزونه برای نمایش لینک های خروجی ابتدا ادرس سایت شما سپس عبارت goto که به صورت پیشفرض افزونه است و بعد لینک خروجی از سایت شما نمایش داده می شود .

صفحه افزونه در مخزن وردپرس

۹ – پلاگین اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی Share Buttons by Lockerz / AddToAny

add-to-any.png

شبکه های اجتماعی یکی از ارکان سئو نوین هستند و هر چه تعداد لینک ها و صفحات اشتراک گذاری شده در این سایت ها بیشتر باشد بر ارزش سایت افزوده می شود توسط پلاگین Share Buttons می توانید امکان اشتراک گذاری مطالب سایت تان را در شبکه های اجتماعی مانند Facebook , Twitter , StumbleUpon , Google + , Digg , Delicious و بیش از ۱۰۰ شبکه دیگر برای بازدیدکنندگان فراهم کنید .

صفحه افزونه AddToAny در مخزن وردپرس

۱۰ – افزونه نمایش مطالب مرتبط به همراه تصویر شاخص در وردپرس Yet Another Related Posts Plugin

اگر مایل هستید مطالب مرتبط با را در انتهای نوشته های تان نمایش دهید بدون شک یکی از برترین گزینه ها پلاگین وردپرس Yet Another Related Posts می باشد توسط این افزونه قابلیت نمایش مطلب های همسان و مرتبط در ادامه مطالب به همراه نمایش تصویر شاخص و عنوان را خواهید داشت . صفحه افزونه در مخزن وردپرس

۱۱ – افزونه نقشه سایت وردپرس Google XML Sitemaps

google-sitemap-generator.jpg

نقشه سایت یکی از بخش های مهم و حیاتی در سئو و ایندکس سریع مطالب در موتور های جستجو مانند گوگل می باشد افزونه Google XML Sitemaps برای ساخت نقشه سایت با فرمت xml و معرفی آن به موتورهای جستجوگر مورد استفاده قرار می گیرد . صفحه افزونه در مخزن وردپرس

۱۲ – پلاگین نمایش مشخصات و اطلاعات سرور سایت ServerBuddy

پلاگین ServerBuddy برای نمایش اطلاعات و مشخصات سروری که سایت شما بر روی ان قرار دارد مورد استفاده قرار می گیرد و اطلاعاتی مانند : توابع فعال و غیر فعال بر روی سرور ، حق دسترسی پوشه ها و فایل های وردپرس و … را نشان می دهد همچنین دارای نوار وضعیتی می باشد که اگر وضعیت توابع مورد نیاز و یا حق دسترسی پوشه ها خطرناک باشد به رنگ زرد تغییر حالت می دهد . صفحه افزونه ServerBuddy در مخزن وردپرس

منبع : آرتاباز - افزونه و پلاگین وردپرس

برخی از تصاویر به دلیل "لطفا تعداد تصاویر به کار گرفته شده در پست خود را کم کنید" حذف شد برای مشاهده مطلب کامل به همراه تصاویر افزونه ها به سایت منبع مراجعه نمایید .

  • امتیاز 11
لینک به ارسال
×
×
  • اضافه کردن...