رفتن به مطلب

kkizkk

پست های پیشنهاد شده

با سلام و تبریک سال نو و آرزوی سالی پر از خوشی و سلامتی برای همه شما عزیزان

این دو قسمت در سئو به چه معناست Printability یا همان Print-Friendly CSS که مربوط به نوع چاپ و نحوه قرارگیری CSS در سورس سایت هست و Conversion Forms مربوط به فرم تبدیل هست

در جستجوهایی که انجام دادم در مورد Printability موارد زیر را پیدا کردم

یعنی بر اساس نام فایلهای CSS موجود در سورس سایت برای آن یک مدیا هم نام CSS تعریف کنیم ؟


<link rel="stylesheet" type="text/css" href="print.css" media="print">

در مورد Conversion Forms سایتهایی که دارای این صفت بودند را بررسی کردم و تشابه میان آنها در قراردادن افزونه خوارک خوان (عضویت در خبرنامه) بود. آیا منظور Conversion Forms افزودن ابزارک خبرنامه به سایت هست یا موارد دیگری را شامل می شود و در صورتی که خبرنامه هست ممنون میشم بهترین خبرنامه فارسی و انگلیسی معرفی کنید و اگر موارد دیگری هست در مورد آن هم لطفا راهنمایی کنید

ویرایش شده توسط kkizkk
لینک به ارسال

همونطور که گفتید SEO Printability یعنی ایجاد قابلیت صفحه ی پرینت برای خوانندگان (با فرمت های مختلف مانند: PDF - TXT - JPG و غیره) و نکته ی مهم که معمولاً در بالای 90 درصد موارد رعایت نمیشه این هست که مدیران سایت ها و یا طراحان سایت ها طوری این صفحه رو طراحی می کنند که سایت دچار دوبله شدن محتوا (Duplicate Content) میشه. پس شما این نکته رو حتماً رعایت کنید!

اما در مورد Conversion Forms - این بحث اصولاً ربط تکنیکالی با مبحث سئو نداره - اما به طور دقیق تر از آنجایی که زاویه ی دید ما (یوزرهای ایرانی) نسبت به مبحث سئو بسیار متفاوت تر از اون چیزی هست که در سئو مطرح هست بنا براین برای توضیح عبارت Conversion Forms لازمه به اندازه ی یک سر سوزن توضیح بدم که در سئو مهمترین عنصر ویزیتور هست و راحتی او (برعکس اون چیزی که در ذهن ما راحتی گوگل هست)؛ برای رسیدن به راحتی ویزیتور اقدامات بسیار بسیار زیادی باید انجام بشه، من جمله تغییر در فرم های تبادل اطلاعات. اکثر قریب به اتفاق فرم های تماس با ما که در وب سایت ها دیده میشه کاملاً شبیه به هم هستند. برای مثال فرم تماس با ما سایت دانلود کتاب با فرم تماس با ما سایت مستر دیزی شبیه به هم ساخته شده. چرا؟ چون طراح سایت دستشو می کنه توی کیسه و یه فرم از اون بیرون می کشه و حداکثر کاری که می کنه اینه که رنگ و سایز فرم رو تغییر میده و به تنها چیزی که فکر نمی کنه ذائقه و تفاوت ویزیتور این دو سایت هست.

عبارت Conversion Forms به ما میگه که کمی فرم های محاوره ایی رو دو طرفه کنید. یعنی قبل از اینکه ویزیتور دکمه ی "ارسال" رو بزنه کمی بیشتر ازش سوال کنید تا بهتر بتونید بهش جواب بدید.

امیدوارم به کارتون بیاد

لینک به ارسال

ممنون از راهنمایتون

در مورد

Print-Friendly CSS اگه منظورتون رو درست متوجه شده باشم گفتید که قابلیت چاپ (Print) بوسیله چاپگر (Printer) با پسوند (PDF , JPG , TXT و.....) را برای مخاطب فراهم کنیم ؟ ولی در چند سایت خارجی که بررسی کردم این ویژگی رو به اضافه کردن قابلیت Media در لینک خروجی CSS واقع در سورس سایت اشاره کرده بودند ولی درست متوجه اصل مطلب نشدم

در مورد Conversion Forms هم تمام گفته های شما رو مبنی بر هرچه راحت تر کردن دسترسی بازدیدکننده به بخشهای مختلف سایت و ایجاد یک کادر محاوره ای جامع که اطلاعات کافی را از بازدیدکننده به عنوان ورودی دریافت و بتوان خروجی پربارتری را در اختیارشان گذاشت ، متوجه شدم و با جستجوهای انجام شده به مطالبی پیرامون صحبتهای شما رسیدم و در کل متوجه اصل موضوع شده ام ولی از نظر اجرایی دقیقا متوجه نشدم که


باید به فرم تماس با ما گزینه های دیگری را اضافه کرد ؟
ساختار کلی تماس با ما (Contacts) را تغییر داد ؟
فرم های عضویت در خبرنامه صفحه اصلی کار ساز هست یا.... ؟
موتور جستجوی سئو که میخواهد سایت ما را تشخیص دهد که چنین قابلیتی در سایت داریم یا خیر از کجا متوجه شکل زیبایی و..میشه ؟

و همانطور که شما گفتید و از اسم آن هم پیداست به فرمهای محاوره ای مربوط می شوند. سایت من صفحه مجزا مربوط به ارتباط با ما را دارد و یک کادر عضویت در خبرنامه (NewsLetter) هم در صفحه اصلی ولی باز هم این قابلیت رو از من ایراد میگیرد مشکل کجاست و دقیقا چه فاکتورهایی برای رفع این مشکل مهم هست ؟ در بعضی سایتها هم به (ToolTipها) اشاره کرده بودند که در کل بستگی به طراحی سایت دارد و در بعضی سایتها باعث شلوغی بیش از حد میشود

در مورد Conversion Forms هم عکسی از سایتهای خارجی تهیه کردم و در 5 سرور قرار دادم (از نظر اجرایی متوجه آن نشدم)


http://1.uped.site50.net/images/31316d4efb44.jpg
http://uploadtak.com/images/w5422_Conversion_Forms.jpg
http://upload7.ir/images/26879265575719779415.jpg
http://upcity.ir/images/72168980774447147214.jpg
http://upit.ir/uploads/1364113010831.jpg

این دو موضوع Conversion Forms و Print-Friendly CSS هم فقط در مراجع انگلیسی به آن پرداخت شده و در خیلی از سایتها هم که اسکن می کردم یا این دو قابلیت رو در سایتشون به کار نبرده اند یا فقط دارای قابلیت Conversion Forms بودند. درسته شاید در سئو ارزش کمی نسبت به دیگر قسمتها داشته باشه ولی در خیلی از موتورهای جستجو و آنالیز سئو دیده بودم که جزو فاکتورهای اصلی به حساب میاد حالا یا 1% یا .... ولی جزو ملزومات هست. ممنون میشم در مورد این دو قسمت راهنمایی دقیقتری کنید

ویرایش شده توسط kkizkk
لینک به ارسال

بطور عملی برای Print-Friendly:

http://alistapart.com/article/goingtoprint

فرض کنید استایلی که در بالا ساختید به نام print-version.css باشه پس به صورت زیر در هدر فراخوانی میشه:


<link rel="stylesheet" type="text/css" media="print" href="print-version.css" />

حالا شما دو نسخه از یک صفحه دارید که باید به موتور جستجو بفهمونید که فورس (Force) با کدوم یکی هست (برای مثال شاید دیدید بعضی از فروم ها رو که وقتی جستجو می کنید وارد صفحه ایی میشید که در بالا نوشته شده برای مشاهده ی نسخه ی اصلی اینجا را کلیک کنید)

برای اینکه به موتور جستجوگر بفهمونید که اولویت با کدوم یکی هست از تگ canonical استفاده می میشه. مثلاً:


<link rel="canonical" href="http://your-domain.ir/print-version" />

و برای جلو گیری از Duplicate Content باید برای نسخه ی پرینت تگ No Index و No Follow بهش بدید

برای فرم ها هم در نظر بگیرید شما در پشتیبانی شرکت سامسونگ هستید:

یک نمونه فرم مناسب مثلاً می تونه این شکلی باشه:

1 - فیلدهای عمومی: شامل مشخصات فردی و مکانی و شماره گارانتی

2 - فیلدهای تخصصی: مدل کالا - نوع خرابی - اتفاقی که موجب خرابی شده - پیشنهادات اولیه برای عیب یابی بر اساس فیلدهای از پیش تعیین شده

برای مثال help گوگل و yahoo answers یه زمانی این جوری بود - الان رو نمیدونم

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...