• اطلاعیه ها

    • Saeed Fard

      برگزاری چهارمین همایش Coder Conf و کد تخفیف برای کاربران وردپرس پارسی   20/04/97

      کدرکانف هر سال در آخرین پنجشنبه مرداد با بورد‌های مختلفی برگزار می‌گردد،امسال نیز کدرکانف در همین تاریخ با حضور برنامه نویسان مطرح کشور در بورد تخصصی جاوااسکریپت برگزار خواهد شد، یک گردهمایی متفاوت با طعم Javascript. Coderconf هر سال نسبت به سال‌های گذشته با حضور برنامه‌نویسان پر رنگتر می‌شود. ما سعی کردیم هر ساله به این کنفرانس مفهوم عمیق تری ببخشیم تا از آنچه در سال‌های گذشته عرضه شده به روزتر و مفیدتر واقع شویم. امسال فرصتی خواهد بود تا با نگرشی جدید و بهبود مطالب ارائه شده، عمیقتر به این موضوع نگاه کنیم تا بجای تکرار مباحث پیشین گامی هر چند کوچک در مسیر ارتقای دانش فنی برنامه‌نویسان ایرانی برداریم. ما در Coderconf ۴ با تمرکز بر روی Javascript نیت کرده‌ایم این فرصت را در اختیار برنامه نویسان قرار دهیم تا با ظرافت و استانداردهای روز دنیا کار خود را پیش ببرند. به نظر ما امسال زمان آن فرا رسیده‌است تا این زبان را به صورت تخصصی و از ابعاد مختلف به چالش بکشیم.   دبیر علمی همایش میلاد حیدری، کدرکانف ۴ را اینگونه توصیف کرده است :اشتراک گذاری دانش بهترین راه رسیدن به جاودانگی اطلاعات است. هر ساله همایش‌های زیادی برگزار میشه که افراد شرکت‌کننده می‌توانند با افراد مجرب شبکه سازی کنند. امسال در کدرکانف سعی کردیم علاوه بر بخش شبکه سازی بین افراد بیشتر روی انتقال دانش و کیفیت ارائه ها تمرکز داشته باشیم . به قصد یک گردهمایی بلند مدت بین برنامه‌نویسان جاوااسکریپت که با هم تبادل دانش و اطلاعات کنند گردهم آییم.
      بنده به عنوان عضو کوچکی از جامعه برنامه‌نویسان جاوااسکریپت ایران امیدوارم در کدرکانف امسال علاوه بر شبکه سازی، از اطلاعاتی که دوستان در این همایش در اختیارتان قرار می‌دهند استفاده کنید. در سایت همایش میتوانید سخنرانان و موضوع پنل همایش کدرکانف رو مشاهده کنید . علاقه‌مندان به حضور در این همایش می‌توانند با کد تخفیف wpparsi اقدام به ثبت نام در این گردهمایی کنند. سایت همایش :‌http://coderconf.org
      بلیط فروشی همایش :‌https://evand.com/events/coderconf4  
Mahdigp

چگونه یک لوگو جذاب می شود ؟

5 پست در این موضوع قرار دارد

لوگوها به تنهایی مهمترین عناصری هستند که شرکت یا برند شما را برای مردم نمایان می کنند.این طرح کوچک برای هویت دادن به یک برند (مارک) و متمایز کردن آن از رقبا است.هدف اصلی لوگوها اثر گذاری و به یاد ماندنی کردن در ذهن بیننده است. لوگوها باید حس اعتماد و احترام را در بیننده به وجود آورند. نکته مهمی که باید به یاد داشته باشیم این است که یک لوگو فقط باید به عنوان یک نشانه برای کمک به بیننده در تشخیص نام برند وجود داشته باشد. این را به یاد داشته باشید که لوگوها محصولات مارا را نمیفروشند لوگو ها شخصیت و هویت ما را ایجاد میکنند!

نام برند ما و رابطه با طراحی لوگو

جاذبه یک لوگو به نمایان کردن محصول و یا نوع تجارت مورد نظر آن بستگی دارد. این به این معنی است تنها طراحی یک لوگو تحسین برانگیز و خاص آن را تاثیرگذار نمی کند. طراحان حرفه ای پیشنهاد میکنند که در طراحی یک لوگو لازم نیست به طور مستقیم اسم شرکت یا محصول را نمایان کند. بسیاری از مارکهای موفق مثل Nike ,Mc Donald’s, یا ABC TV لوگوهایی دارند که شامل گرافیک یا متن مرتبط با شرکت نیستند! بلکه به دلیل طراحی درست و ترکیب رنگ ها و بازی با ایده های ذهنی بسیار خوب در ذهن به یاد می مانند.

effective-logo.png

ساده در عین حال دوست داشتنی

بسیاری از برندهای موفق لوگوهایی دارند که از چند اصل ساده پیروی میکنند. لوگوها باید ساده، مناسب و استاندارد، تک (یکتا) و بدون تاریخ مصرف باشند یعنی در طول زمان نیاز به تغییر نداشته باشند مادام العمر باشند مثل لوگوی کوکاکولا ! مردم طرح های ساده را نسبت به طرحهای استادانه و پرزحمت راحت تر تشخیص میدهند منظور طرح های پیچیده و دارا تایپوگرافی فراوان است که گاهی حتی بیننده به سختی مفهوم لوگو را تشخیص می دهد. ساخت اساس و پایه یک برند بوسیله لوگو نیاز به زمان دارد و همین مسئله شما را ملزم می کند تا لوگو طراحی شده بتواند برای مدت طولانی ماندگار بماند و مارا به اجبار نیازمند طراحی دوباره نکند. پس بهتر است لوگوی ما ساده و عین حال خاص و دوست داشتنی باشد.

apple-logo.png

رنگ و حروف چینی از اصول طراحی لوگو

حروف چینی و ترکیب رنگ مورد استفاده در لوگو باید با شرکت مورد نظر مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال استفاده از فونت های شلوغ و خیلی فانتزی (به زبان خودمون جلف icon_biggrin.gif ) و ترکیب های رنگ و وارنگ! ( جلف icon_biggrin.gif ) برای طراحی لوگوی یک شرکت بیمه یا موسسه حقوقی نامناسب خواهد بود. به همین ترتیب، استفاده از فونت های رسمی و برازنده یا رنگهای گرفته برای ساختن لوگوی یک اسباب بازی فروشی هم نوعی تضاد بوجود می آورد.

قابلیت تطبیق پذیری یا همه پسندی !

یکی دیگر از جنبه های مهم که باید در هنگام طراحی لوگو در نظر گرفته بشود قابلیت تطبیق پذیری (یعنی همه افراد بطور اونو دوست داشته باشند ) است. مطمئن شوید که لوگو حتی وقتی تک رنگ یا در بصورت رنگارنگ به چاپ در می آید و همچنین در اندازه های متفاوت، اگر روی یک کارت چاپ می شود یا در یک یک بیلبورد تبلیغاتی قرار می گیرد خوب به نظر برسد و جاذبه داشته باشد. طراحان حرفه ای پیشنهاد میکنند که طراحان ابتدا طراحی لوگو را به صورت سیاه و سفید روی کاغذ انجام بدهند و سپس هنگامی که به نتیجه نهایی رسیدند رنگ ها را اضافه کنند. به دلیل اینکه تاثیر رنگها وابسته به طرز تفکر اشخاص است و در دید بینندگان مختلف احساس متفاوتی ایجاد می کند بهتر است که ساده و در حین حال پیشرفته (خاص!) طراحی شود.

در دنیای طراحی از طرح های دیگران الهام بگیرید اما هیچ وقت طرح های آن ها را نزدید !

7

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

این مطلب تو هیچ وب سایتی من سرچ کردم ظاهرا منتشر نشده !(توی گوگل که خبری نبود)

ممنون بابت تولید محتوا

1

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

این مطلب تو هیچ وب سایتی من سرچ کردم ظاهرا منتشر نشده !(توی گوگل که خبری نبود)

ممنون بابت تولید محتوا

خواهش می کنم ;) البته این مطلب به زبان انگلیسی در یک سایت ذکر شده به عنوان منبع درج شده بود ما هم با ترجمه و اضافه کردن نکات خودمون یک مقالبه جامع و خوب را تولید کردیم.

در ضمن بزودی یک سالگی سایتمون هم هستش خوشحال میشیم دوستان شرکت کنن :)

4

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

لوگوها به تنهایی مهمترین عناصری هستند که شرکت یا برند شما را برای مردم نمایان می کنند.این طرح کوچک برای هویت دادن به یک برند (مارک) و متمایز کردن آن از رقبا است.هدف اصلی لوگوها اثر گذاری و به یاد ماندنی کردن در ذهن بیننده است. لوگوها باید حس اعتماد و احترام را در بیننده به وجود آورند. نکته مهمی که باید به یاد داشته باشیم این است که یک لوگو فقط باید به عنوان یک نشانه برای کمک به بیننده در تشخیص نام برند وجود داشته باشد. این را به یاد داشته باشید که لوگوها محصولات مارا را نمیفروشند لوگو ها شخصیت و هویت ما را ایجاد میکنند!

نام برند ما و رابطه با طراحی لوگو

جاذبه یک لوگو به نمایان کردن محصول و یا نوع تجارت مورد نظر آن بستگی دارد. این به این معنی است تنها طراحی یک لوگو تحسین برانگیز و خاص آن را تاثیرگذار نمی کند. طراحان حرفه ای پیشنهاد میکنند که در طراحی یک لوگو لازم نیست به طور مستقیم اسم شرکت یا محصول را نمایان کند. بسیاری از مارکهای موفق مثل Nike ,Mc Donald’s, یا ABC TV لوگوهایی دارند که شامل گرافیک یا متن مرتبط با شرکت نیستند! بلکه به دلیل طراحی درست و ترکیب رنگ ها و بازی با ایده های ذهنی بسیار خوب در ذهن به یاد می مانند.

effective-logo.png

ساده در عین حال دوست داشتنی

بسیاری از برندهای موفق لوگوهایی دارند که از چند اصل ساده پیروی میکنند. لوگوها باید ساده، مناسب و استاندارد، تک (یکتا) و بدون تاریخ مصرف باشند یعنی در طول زمان نیاز به تغییر نداشته باشند مادام العمر باشند مثل لوگوی کوکاکولا ! مردم طرح های ساده را نسبت به طرحهای استادانه و پرزحمت راحت تر تشخیص میدهند منظور طرح های پیچیده و دارا تایپوگرافی فراوان است که گاهی حتی بیننده به سختی مفهوم لوگو را تشخیص می دهد. ساخت اساس و پایه یک برند بوسیله لوگو نیاز به زمان دارد و همین مسئله شما را ملزم می کند تا لوگو طراحی شده بتواند برای مدت طولانی ماندگار بماند و مارا به اجبار نیازمند طراحی دوباره نکند. پس بهتر است لوگوی ما ساده و عین حال خاص و دوست داشتنی باشد.

apple-logo.png

رنگ و حروف چینی از اصول طراحی لوگو

حروف چینی و ترکیب رنگ مورد استفاده در لوگو باید با شرکت مورد نظر مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال استفاده از فونت های شلوغ و خیلی فانتزی (به زبان خودمون جلف icon_biggrin.gif ) و ترکیب های رنگ و وارنگ! ( جلف icon_biggrin.gif ) برای طراحی لوگوی یک شرکت بیمه یا موسسه حقوقی نامناسب خواهد بود. به همین ترتیب، استفاده از فونت های رسمی و برازنده یا رنگهای گرفته برای ساختن لوگوی یک اسباب بازی فروشی هم نوعی تضاد بوجود می آورد.

قابلیت تطبیق پذیری یا همه پسندی !

یکی دیگر از جنبه های مهم که باید در هنگام طراحی لوگو در نظر گرفته بشود قابلیت تطبیق پذیری (یعنی همه افراد بطور اونو دوست داشته باشند ) است. مطمئن شوید که لوگو حتی وقتی تک رنگ یا در بصورت رنگارنگ به چاپ در می آید و همچنین در اندازه های متفاوت، اگر روی یک کارت چاپ می شود یا در یک یک بیلبورد تبلیغاتی قرار می گیرد خوب به نظر برسد و جاذبه داشته باشد. طراحان حرفه ای پیشنهاد میکنند که طراحان ابتدا طراحی لوگو را به صورت سیاه و سفید روی کاغذ انجام بدهند و سپس هنگامی که به نتیجه نهایی رسیدند رنگ ها را اضافه کنند. به دلیل اینکه تاثیر رنگها وابسته به طرز تفکر اشخاص است و در دید بینندگان مختلف احساس متفاوتی ایجاد می کند بهتر است که ساده و در حین حال پیشرفته (خاص!) طراحی شود.

در دنیای طراحی از طرح های دیگران الهام بگیرید اما هیچ وقت طرح های آن ها را نزدید !

خیلی کامل بود /

فقط این یه نکته رو هم کاش اضافه میکردید که شاید الان خیلی بهش توجه میکنن ، اونم اینه :

خوب بودن لوگو بستگی به گذاشتو وقت بسیار زیاد روی آن طرح نیست ! شاید یک لوگو در عرض چند دقیقه کوتاه طراحی شود و این طراحی یک جرقه کوچیک تو ذهن طراح بوده که تونسته لون رو پیادش کنه ( من که اینطوری هستم )

یه طرح هم شاید ساعت های روش وقت بزارید ولی باز هم اون طرح مورد نظرتون نشه ... پس همیشه این نکته رو داشته باشید که همیشه طرحی که بیشتر روش کار میشه صرفا طرح خوبی نیست !!

پ.ن : امیدوارم فهمیده باشید چی میگم !! :D

ولی بعضی از لوگو ها هم که شاید ساعت ها روش کارکنید بازهم لوگو خوبی درنمیاد !

1

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

خیلی کامل بود /

فقط این یه نکته رو هم کاش اضافه میکردید که شاید الان خیلی بهش توجه میکنن ، اونم اینه :

خوب بودن لوگو بستگی به گذاشتو وقت بسیار زیاد روی آن طرح نیست ! شاید یک لوگو در عرض چند دقیقه کوتاه طراحی شود و این طراحی یک جرقه کوچیک تو ذهن طراح بوده که تونسته لون رو پیادش کنه ( من که اینطوری هستم )

یه طرح هم شاید ساعت های روش وقت بزارید ولی باز هم اون طرح مورد نظرتون نشه ... پس همیشه این نکته رو داشته باشید که همیشه طرحی که بیشتر روش کار میشه صرفا طرح خوبی نیست !!

پ.ن : امیدوارم فهمیده باشید چی میگم !! :D

ولی بعضی از لوگو ها هم که شاید ساعت ها روش کارکنید بازهم لوگو خوبی درنمیاد !

سلام میفهمم چی میگی، خب این برمیگرده به همون بازی با ایده یا ایده سازی، خیلی به بحث زمان اشاره نشد.

خوب بود تو خوده سایت بصورت دیدگاه اعلام میکردید که بقیه هم بهره ببرند ;)

1

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری