رفتن به مطلب

چگونه یک لوگو جذاب می شود ؟


Mahdigp

پست های پیشنهاد شده

لوگوها به تنهایی مهمترین عناصری هستند که شرکت یا برند شما را برای مردم نمایان می کنند.این طرح کوچک برای هویت دادن به یک برند (مارک) و متمایز کردن آن از رقبا است.هدف اصلی لوگوها اثر گذاری و به یاد ماندنی کردن در ذهن بیننده است. لوگوها باید حس اعتماد و احترام را در بیننده به وجود آورند. نکته مهمی که باید به یاد داشته باشیم این است که یک لوگو فقط باید به عنوان یک نشانه برای کمک به بیننده در تشخیص نام برند وجود داشته باشد. این را به یاد داشته باشید که لوگوها محصولات مارا را نمیفروشند لوگو ها شخصیت و هویت ما را ایجاد میکنند!

نام برند ما و رابطه با طراحی لوگو

جاذبه یک لوگو به نمایان کردن محصول و یا نوع تجارت مورد نظر آن بستگی دارد. این به این معنی است تنها طراحی یک لوگو تحسین برانگیز و خاص آن را تاثیرگذار نمی کند. طراحان حرفه ای پیشنهاد میکنند که در طراحی یک لوگو لازم نیست به طور مستقیم اسم شرکت یا محصول را نمایان کند. بسیاری از مارکهای موفق مثل Nike ,Mc Donald’s, یا ABC TV لوگوهایی دارند که شامل گرافیک یا متن مرتبط با شرکت نیستند! بلکه به دلیل طراحی درست و ترکیب رنگ ها و بازی با ایده های ذهنی بسیار خوب در ذهن به یاد می مانند.

effective-logo.png

ساده در عین حال دوست داشتنی

بسیاری از برندهای موفق لوگوهایی دارند که از چند اصل ساده پیروی میکنند. لوگوها باید ساده، مناسب و استاندارد، تک (یکتا) و بدون تاریخ مصرف باشند یعنی در طول زمان نیاز به تغییر نداشته باشند مادام العمر باشند مثل لوگوی کوکاکولا ! مردم طرح های ساده را نسبت به طرحهای استادانه و پرزحمت راحت تر تشخیص میدهند منظور طرح های پیچیده و دارا تایپوگرافی فراوان است که گاهی حتی بیننده به سختی مفهوم لوگو را تشخیص می دهد. ساخت اساس و پایه یک برند بوسیله لوگو نیاز به زمان دارد و همین مسئله شما را ملزم می کند تا لوگو طراحی شده بتواند برای مدت طولانی ماندگار بماند و مارا به اجبار نیازمند طراحی دوباره نکند. پس بهتر است لوگوی ما ساده و عین حال خاص و دوست داشتنی باشد.

apple-logo.png

رنگ و حروف چینی از اصول طراحی لوگو

حروف چینی و ترکیب رنگ مورد استفاده در لوگو باید با شرکت مورد نظر مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال استفاده از فونت های شلوغ و خیلی فانتزی (به زبان خودمون جلف icon_biggrin.gif ) و ترکیب های رنگ و وارنگ! ( جلف icon_biggrin.gif ) برای طراحی لوگوی یک شرکت بیمه یا موسسه حقوقی نامناسب خواهد بود. به همین ترتیب، استفاده از فونت های رسمی و برازنده یا رنگهای گرفته برای ساختن لوگوی یک اسباب بازی فروشی هم نوعی تضاد بوجود می آورد.

قابلیت تطبیق پذیری یا همه پسندی !

یکی دیگر از جنبه های مهم که باید در هنگام طراحی لوگو در نظر گرفته بشود قابلیت تطبیق پذیری (یعنی همه افراد بطور اونو دوست داشته باشند ) است. مطمئن شوید که لوگو حتی وقتی تک رنگ یا در بصورت رنگارنگ به چاپ در می آید و همچنین در اندازه های متفاوت، اگر روی یک کارت چاپ می شود یا در یک یک بیلبورد تبلیغاتی قرار می گیرد خوب به نظر برسد و جاذبه داشته باشد. طراحان حرفه ای پیشنهاد میکنند که طراحان ابتدا طراحی لوگو را به صورت سیاه و سفید روی کاغذ انجام بدهند و سپس هنگامی که به نتیجه نهایی رسیدند رنگ ها را اضافه کنند. به دلیل اینکه تاثیر رنگها وابسته به طرز تفکر اشخاص است و در دید بینندگان مختلف احساس متفاوتی ایجاد می کند بهتر است که ساده و در حین حال پیشرفته (خاص!) طراحی شود.

در دنیای طراحی از طرح های دیگران الهام بگیرید اما هیچ وقت طرح های آن ها را نزدید !

لینک به ارسال

این مطلب تو هیچ وب سایتی من سرچ کردم ظاهرا منتشر نشده !(توی گوگل که خبری نبود)

ممنون بابت تولید محتوا

لینک به ارسال

این مطلب تو هیچ وب سایتی من سرچ کردم ظاهرا منتشر نشده !(توی گوگل که خبری نبود)

ممنون بابت تولید محتوا

خواهش می کنم ;) البته این مطلب به زبان انگلیسی در یک سایت ذکر شده به عنوان منبع درج شده بود ما هم با ترجمه و اضافه کردن نکات خودمون یک مقالبه جامع و خوب را تولید کردیم.

در ضمن بزودی یک سالگی سایتمون هم هستش خوشحال میشیم دوستان شرکت کنن :)

لینک به ارسال

لوگوها به تنهایی مهمترین عناصری هستند که شرکت یا برند شما را برای مردم نمایان می کنند.این طرح کوچک برای هویت دادن به یک برند (مارک) و متمایز کردن آن از رقبا است.هدف اصلی لوگوها اثر گذاری و به یاد ماندنی کردن در ذهن بیننده است. لوگوها باید حس اعتماد و احترام را در بیننده به وجود آورند. نکته مهمی که باید به یاد داشته باشیم این است که یک لوگو فقط باید به عنوان یک نشانه برای کمک به بیننده در تشخیص نام برند وجود داشته باشد. این را به یاد داشته باشید که لوگوها محصولات مارا را نمیفروشند لوگو ها شخصیت و هویت ما را ایجاد میکنند!

نام برند ما و رابطه با طراحی لوگو

جاذبه یک لوگو به نمایان کردن محصول و یا نوع تجارت مورد نظر آن بستگی دارد. این به این معنی است تنها طراحی یک لوگو تحسین برانگیز و خاص آن را تاثیرگذار نمی کند. طراحان حرفه ای پیشنهاد میکنند که در طراحی یک لوگو لازم نیست به طور مستقیم اسم شرکت یا محصول را نمایان کند. بسیاری از مارکهای موفق مثل Nike ,Mc Donald’s, یا ABC TV لوگوهایی دارند که شامل گرافیک یا متن مرتبط با شرکت نیستند! بلکه به دلیل طراحی درست و ترکیب رنگ ها و بازی با ایده های ذهنی بسیار خوب در ذهن به یاد می مانند.

effective-logo.png

ساده در عین حال دوست داشتنی

بسیاری از برندهای موفق لوگوهایی دارند که از چند اصل ساده پیروی میکنند. لوگوها باید ساده، مناسب و استاندارد، تک (یکتا) و بدون تاریخ مصرف باشند یعنی در طول زمان نیاز به تغییر نداشته باشند مادام العمر باشند مثل لوگوی کوکاکولا ! مردم طرح های ساده را نسبت به طرحهای استادانه و پرزحمت راحت تر تشخیص میدهند منظور طرح های پیچیده و دارا تایپوگرافی فراوان است که گاهی حتی بیننده به سختی مفهوم لوگو را تشخیص می دهد. ساخت اساس و پایه یک برند بوسیله لوگو نیاز به زمان دارد و همین مسئله شما را ملزم می کند تا لوگو طراحی شده بتواند برای مدت طولانی ماندگار بماند و مارا به اجبار نیازمند طراحی دوباره نکند. پس بهتر است لوگوی ما ساده و عین حال خاص و دوست داشتنی باشد.

apple-logo.png

رنگ و حروف چینی از اصول طراحی لوگو

حروف چینی و ترکیب رنگ مورد استفاده در لوگو باید با شرکت مورد نظر مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال استفاده از فونت های شلوغ و خیلی فانتزی (به زبان خودمون جلف icon_biggrin.gif ) و ترکیب های رنگ و وارنگ! ( جلف icon_biggrin.gif ) برای طراحی لوگوی یک شرکت بیمه یا موسسه حقوقی نامناسب خواهد بود. به همین ترتیب، استفاده از فونت های رسمی و برازنده یا رنگهای گرفته برای ساختن لوگوی یک اسباب بازی فروشی هم نوعی تضاد بوجود می آورد.

قابلیت تطبیق پذیری یا همه پسندی !

یکی دیگر از جنبه های مهم که باید در هنگام طراحی لوگو در نظر گرفته بشود قابلیت تطبیق پذیری (یعنی همه افراد بطور اونو دوست داشته باشند ) است. مطمئن شوید که لوگو حتی وقتی تک رنگ یا در بصورت رنگارنگ به چاپ در می آید و همچنین در اندازه های متفاوت، اگر روی یک کارت چاپ می شود یا در یک یک بیلبورد تبلیغاتی قرار می گیرد خوب به نظر برسد و جاذبه داشته باشد. طراحان حرفه ای پیشنهاد میکنند که طراحان ابتدا طراحی لوگو را به صورت سیاه و سفید روی کاغذ انجام بدهند و سپس هنگامی که به نتیجه نهایی رسیدند رنگ ها را اضافه کنند. به دلیل اینکه تاثیر رنگها وابسته به طرز تفکر اشخاص است و در دید بینندگان مختلف احساس متفاوتی ایجاد می کند بهتر است که ساده و در حین حال پیشرفته (خاص!) طراحی شود.

در دنیای طراحی از طرح های دیگران الهام بگیرید اما هیچ وقت طرح های آن ها را نزدید !

خیلی کامل بود /

فقط این یه نکته رو هم کاش اضافه میکردید که شاید الان خیلی بهش توجه میکنن ، اونم اینه :

خوب بودن لوگو بستگی به گذاشتو وقت بسیار زیاد روی آن طرح نیست ! شاید یک لوگو در عرض چند دقیقه کوتاه طراحی شود و این طراحی یک جرقه کوچیک تو ذهن طراح بوده که تونسته لون رو پیادش کنه ( من که اینطوری هستم )

یه طرح هم شاید ساعت های روش وقت بزارید ولی باز هم اون طرح مورد نظرتون نشه ... پس همیشه این نکته رو داشته باشید که همیشه طرحی که بیشتر روش کار میشه صرفا طرح خوبی نیست !!

پ.ن : امیدوارم فهمیده باشید چی میگم !! :D

ولی بعضی از لوگو ها هم که شاید ساعت ها روش کارکنید بازهم لوگو خوبی درنمیاد !

لینک به ارسال

خیلی کامل بود /

فقط این یه نکته رو هم کاش اضافه میکردید که شاید الان خیلی بهش توجه میکنن ، اونم اینه :

خوب بودن لوگو بستگی به گذاشتو وقت بسیار زیاد روی آن طرح نیست ! شاید یک لوگو در عرض چند دقیقه کوتاه طراحی شود و این طراحی یک جرقه کوچیک تو ذهن طراح بوده که تونسته لون رو پیادش کنه ( من که اینطوری هستم )

یه طرح هم شاید ساعت های روش وقت بزارید ولی باز هم اون طرح مورد نظرتون نشه ... پس همیشه این نکته رو داشته باشید که همیشه طرحی که بیشتر روش کار میشه صرفا طرح خوبی نیست !!

پ.ن : امیدوارم فهمیده باشید چی میگم !! :D

ولی بعضی از لوگو ها هم که شاید ساعت ها روش کارکنید بازهم لوگو خوبی درنمیاد !

سلام میفهمم چی میگی، خب این برمیگرده به همون بازی با ایده یا ایده سازی، خیلی به بحث زمان اشاره نشد.

خوب بود تو خوده سایت بصورت دیدگاه اعلام میکردید که بقیه هم بهره ببرند ;)

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...