رفتن به مطلب

تولد ۱۰ سالگی سیستم محبوب و قدرتمند وردپرس


پست های پیشنهاد شده

Snap11.jpgباسلام خدمت شما دوستا عزیز

شاید شما هم عبارت Celebrate the 10th Anniversary of WordPress with us! که بالای وبسایت وردپرس لاتین هستش را دیدید،خوب این به معنای جشن سالگرد 10 سالگی وردپرس با ما ! هستش.

تاریخ تولد وردپرس سال 2003 هستش ماه می ، با کلیک روی متن بالای صفحه وردپرس لاتین شما به یک وبسایت که بیشتر در این زمینه توضیح داده هدایت میشد که چیزهای جالبی درش هست درمورد وردپرس ، و طی ترجمه هایی که من با گوگل از این سایت داشتم ، به نظر میاد که میخواند یه جشن بگیرند و ناهار هم در کار هستش :D

10 سالگی وردپرس را به تمام وردپرس کاران از جمله گروه وردپرس پارسی تبریک میگم

:wub:

لینک به ارسال

البته قرار هست که در چندین کشور به صورت همزمان یک میتینگ داشته باشن که فکر نمیکنم برای امسال بتونیم همچین موردی داشته باشیم

برای سال اینده حتما برنامه کاملی خواهیم داشت

لینک به ارسال

وردپرس یک ابزار رایگان و بازمتن برای ............ است و در عین حال یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) نیز به حساب می آید.

وردپرس با زبان برنامه نویسی پی اچ پی نوشته شده و در حال حاضر یکی از محبوبترین سیستم های ........ و مدیریت محتوای جهان به حساب می آید.

سادگی کار با وردپرس و سرعت آن سبب شده به سرعت میان کاربران محبوب شده و پشتیبانی خوب تیم فنی قدرتمند هسته آن باعث رشد این سیستم گشته است.

در عین حال وجود پلاگین ها و ویجت های متنوع را نباید فراموش کنیم.

ابزارهایی که توسط هزاران توسعه دهنده نوشته شده و امکانات جدیدی به وردپرس اضافه می کنند.

اگر از وبلاگ نویسان قدیمی باشید به خوبی به یاد می آورید در اوایل رشد وبلاگ ها، سیستم مدیریت محتوایی به نام Movable Type دارای محبوبیت زیادی میان وبلاگ نویس ها بود.

با تغییر لیسانس حقوقی و مالی این سیستم در سال ۲۰۰۴ بسیاری از کاربران این سیستم به وردپرس مهاجرت کردند و همین موضوع مقدمه ای شد تا وردپرس رشد فوق العاده ای پیدا کند.

اما وردپرس چگونه به دنیا آمد؟

در سال ۲۰۰۲ مت مالِنوویچ به دنبال ابزاری می گشت تا عکس های اش را در آن قرار دهد و برای این کار از نرم افزار وبلاگ نویسی به نام b2 استفاده کرد.

اما در سال ۲۰۰۳ توسعه b2 متوقف شد و مت در حالی که فقط ۱۹ سال سن داشت در وبلاگش اعلام کرد که از بخشی از کد b2 استفاده خواهد کرد و نرم افزار جدیدی با نام وردپرس را توسعه خواهد داد. نرم افزاری که حالا توسط بنیاد وردپرس توسعه پیدا می کند و میلیون ها کاربر دارد.

امروز یک روز ویژه به حساب می آید. چرا که تولد ۱۰ سالگی وردپرس است.

--------------------------------------------- ---------------------------------------------

دوستان این متن رو آقای علی اصغر هنرمند منتشر کردن که من نتونستم تحمل کنم و کمی تغییر دادم مثل خط اول که گفتن برای وبلاگ نویسی :|

واقعن جای تاسفه که هنوز از وردپرس به عنوان سیستم وبلاگ نویسی ساده عنوان میشه در حالی که به نظر من قویترین سیستم حال حاظر هست چون با اکثر مدیریت محتواها کار کردم مثل جوملا ، دروپال ، دیتالایف و .... ولی هیچکدوم به اندازه وردپرس قدرتمند و منعطف نبوده !!!

امیدواریم این دوستان هم کمی دست بردارن و اسم سیستم ساده وبلاگ نویسی رو برای وردپرس به کار نبرن :|

----------------------------------------------- -----------------------------------------------

تولدت مبارک وردپرس کوچولوی دوست داشتنی و مهربون :x

به همه وردپرسی های گل مخصوصن بچه های این انجمن تبریک میگم و امیدوارم همیشه تو زندگیتون موفق باشید و به هرچی که میخواید برسید :x

لینک به ارسال

باسلامی دوباره

دوستان خیلی حالم خراب هستش

دو روز پیش یه پروژه بهینه سازی سرعت و سئو سایت گرفتم ، بعد مدیریت محتواش جوملا بود،با خودم گفتم جوملا که چیزی نیستش من با وردپرس کار کردم اینکه ...

وقتی وارد مدیریت جوملا شدم،فکر کردم وارد یه فروشگاه ساز شدم! ماژول و... اینا تعجب کردم ، بعد سورس صفحه ساتیتی را که میخواستم بهینش کنم را دیدم، 19 تا فایل css و 23 فایل js و جی کوئری :unsure:

یه روز کامل تمامشون را بهینه کردم و تعدادشون را کم کردم،بعد وقتی میخواستم دنبال ماژلی برای بهینه کردنش باشم یکی از مدیران جوملا بهم گفت که چرا فایل ها را اینجوری کردم! خوب منم گفتم که بهتر یک فایل لود بشه یا 20 تا فایل کم حجم و... گفت که در تمام قالب ها جوملا و حتی قالب های حرفه ای همینجور هستش!

کلاً گیج شده بودم ، با خودم میگفتم مگه میشه یه مدیریت محتوا سه تا ورژن هم زمان داشته باشه!! 1.5 2.5 3 قسمت مدیریتش با اینکه خیلی رنگ و لعابش داده بودند چیزی مناسب برای مدیریت نبودش !

وقتی رفتم سایت جوملا جهانی ، میدونید با خودم چی گفتم؟! گفتم اینکه سازندش هست سایتش اینجوره وای به حال ... به دلیل شکل ظاهری و پیچیده بودنش ، برای دانلود کردن یه افزونه باید دو سه تا صفحه را میگذرندوم!

کلا سرتون را در نیارم ، از انجام پرژه منصرف شدم و به طرف گفتم آقا سیستمت جوملا هستش یعنی جوملا هستش! و آخرش همینه و من نمیتونم کاریش بکنم.

نتیجه:

توی این دو روز که بدترین روزههای من بودش چندتا چیز را فهمیدم:

1-کل مدیریت محتواها + اختصاصی را هم اگر روهم جمع بشند وردپرس نمیشند.

2-قدر وردپرس را بدونم و بهش احترام بذارم.

3-هیچ وقت به وردپرس نگم و نگیم ساده بگیم حرفه‌ای و عامه پسند

4-هیچ کس مثل وردپرس با گوگل و سئو و سرعت رفیق نیستش!

در کل معذرت میخوام سرتون را درد آوردم،میخواستم به این جمله برسم که : وردپرس بهترین و یکتا ترین مدیریت محتوای دنیاست.

لینک به ارسال

@kasra

البته از کسی که تاحالا دستش به کدنویسی باز نشده باشه همین انتظار میره!

اینجور اداما بهتره هنون پزشک باشن تا نقد کننده!

لینک به ارسال

کد منبع باز : تمایل رو به رشدي است که منجر به توزیع کدهاي منبع سیستم ها و برنامه هاي کابردي شده است به طوري که افراد بسیاري بتوانند در توسعه آن سهیم شوند.

(کتاب مهندسی نرم افزار، صفحه 21 )

--------------

از اینکه دارم از نتیجه 10 سال تجربه دولاپر های جهان استفاده میکنم، خیالم راحته و راضیم.

تبریک ;)

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...