i.gratia

ارور 404 اختصاصی برای یک دسته

2 پست در این موضوع قرار دارد

سلام و عرض خسته نباشید خدمت وی پی پارسیهای عزیز :

میخواستم بدونم میشه ارور 404 یه دسته خاص رو تغییر داد ؟؟؟

مثلا یه دسته ی خاص اگه مطلب نداشت یه ارور نمایش بده و یک دسته ی دیگر اگر پستی داخلش نبود یک ارور دیگر

0

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

بله میشه

کافیه در همون فایل 404 از شرط با تابع in_category استفاده کنید

نمونه استفاده:

http://forum.wp-parsi.com/tutorials/article/174-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%AC%D8%AF%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%87-%DB%8C-%D9%85%D8%B7%D9%84%D8%A8/

1

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری

  • مطالب مشابه

    • توسط فرشاد گوهری
      سلام
      یه چند وقتی بود در مورد بهبود تجربه‌ی کاربری سایتای محتوا محور تحقیق می‌کردم، یه سری نکات جالبی در این خصوص پیدا کردم، داخل سایتم گذاشته بودم، اینجا هم میگذارم شاید برای دوستان جالب باشه، ۱۱ تا نکته هست در اصل، در پایان اگر سوالی در خصوص این مقاله داشتید بپرسید، تا جایی که در توانم باشه پاسخ میدم دوستان
      ۱. در لحظه‌ی ورود کاربر به او پاپ‌آپ یا مدال‌باکس نمایش ندهید!
      هرگاه کاربر را مجبور به انجام کاری کنید دقیقا نتیجه‌ی عکس خواهید گرفت، بنابراین اگر در هنگام ورود کاربر به سایتتان به هر طریقی مانع از رسیدن به هدفش (خواندن محتوا) شوید، او به سادگی سایت شما را ترک می‌کند یا در بهترین حالت پنجره‌ی نمایش داده‌شده را خواهد بست، پس اگر هم قصد دارید محتوای مهمی را به کاربرانتان نشان دهید بهتر است وی را مجبور به مشاهده‌ی آن نکنید!

      ۲. از قابلیت اسکرول بی‌نهایت به‌جای صفحه‌بندی استفاده کنید
      جالب است بدانید کار کردن با دکمه‌های صفحه‌بندی (Pagination) برای کاربران امری خسته‌کننده و حوصله‌ سر بر است، معمولا کاربران تمایلی به کلیک کردن روی دکمه‌های صفحه‌بندی سایت‌ها ندارند، برای نتیجه‌گیری بهتر می‌توانید به جای صفحه‌بندی از قابلیت اسکرول بی‌نهایت به صورت دکمه‌ی بارگذاری بیشتر (Load More) استفاده کنید.
      هرچند می‌توانید از لود بی‌نهایت خودکار نیز استفاده کنید اما باید بدانید برخی از کاربران ناخودآگاه به دنبال فوتر سایت شما می‌گردند و در صورتی که اسکرول نامحدود به صورت خودکار مطالب را بارگذاری کند باعث سردرگمی این دسته از کاربرانتان خواهید شد، پس در حالت عادی استفاده از امکان اسکرول نامحدود به همراه دکمه‌ی بارگذاری بیشتر به کمک شما خواهد آمد.

      ۳. خطوط را تا حد امکان کوتاه نگه دارید
      برای همه‌ی ما پیش آمده است که در هنگام مطالعه‌ی یک محتوا انتهای خط را گم کنیم، در پیدا کردن آن دچار مشکل شده و در متن سردرگم شویم، کاربران نیز دقیقا می‌توانند دچار چنین مشکلاتی شوند، سعی کنید تا حد ممکن طول و تعداد کلمات خطوط خود را در حد استاندارد نگه دارید، بدون در نظر گرفتن کلمات ربط حدود ۲۰ تا ۲۵ کلمه در هر خط می‌تواند مقدار استانداری برای متون فارسی باشد.
      ۴. سایز متن را استاندارد نگه دارید
      اندازه‌ی نوشته‌ها نباید بیش از حد کوچک یا بزرگ باشد، استفاده از سایز متن بزرگ باعث آشفتگی و عدم تناسب محتوای شما خواهد شد و در عین حال به کارگیری سایز کوچک برای متون، کاربر را در خواندن نوشته‌ها به شدت دچار مشکل خواهد کرد، حدودا سایز فونت ۱۳ تا ۱۵ پیکسل برای زبان فارسی مناسب است، البته باید فاصله‌ی بین خطوط و کنتراست رنگی متن را نیز در نظر داشته باشید.
      ۵. حتما از تصاویر در محتوای خود استفاده کنید
      این نکته را به یاد داشته باشید که تنها ۲۰ درصد از کاربران تمام محتوای صفحه را مطالعه می‌کنند و ۲۰ درصد باقی‌مانده تنها یک نگاه کلی به صفحه داشته و فقط در یک نگاه آن را اسکن می‌کنند، به کارگیری تصاویر می‌تواند به شما کمک کند توجه آن ۸۰ درصد را نیز جلب کنید، محتوای بصری همیشه از جذابیت خاصی برای کاربران برخوردار است، بدین ترتیب هنگامی که کاربر به تصاویر شما توجه می‌کند به صورت ناخودآگاه محتوای متنی اطراف تصاویر را نیز مطالعه خواهد کرد و این یعنی ماندگاری بیشتر کاربر در سایت!
      ۶. از لینک کردن بیش از حد کلمات بپرهیزید
      سعی کنید تعداد لینک‌های موجود در متن را در حد معقولی نگه دارید، استفاده از لینک‌های زیاد در متن تنها باعث به هم خوردن تمرکز کاربر خواهد شد، البته این بدان معنا نیست که اصلا از لینک‌ها در متن خود استفاده نکنید، شما باید در جای صحیح، لینک‌های صحیح را درج کنید.
      ۷. استفاده از بلاک‌های نقل‌قول در میان محتوا
      اگر مورد ۵ را به دقت خوانده باشید به یاد دارید که گفتیم ۸۰ درصد از کاربران وب تنها صفحه را در یک نگاه کلی اسکن می‌کنند، شما با استفاده از به کارگیری المان‌های مختلف مانند بلاک‌های نقل قول می‌توانید توجه آن ۸۰ درصد را بیش از پیش جلب کنید، به عنوان مثال می‌توانید خلاصه‌ای از یک پاراگراف مهم را به صورت برجسته در میان متن نمایش دهید.

      ۸. از سایدبارها استفاده نکنید!
      هرچند که در اکثر سایت‌های ایرانی سایدبار به بخش‌ جدایی‌ناپذیری از صفحه تبدیل شده است اما در حقیقت هنگام مطالعه‌ی محتوا تنها چیزی که برای کاربر مهم است همان محتواست و سایر بخش‌ها می‌توانند تمرکز وی را به هم بزنند، اما اگر ناچار به استفاده از سایدبار در صفحات خود هستید سعی کنید تا حد امکان آن را به گونه‌ای در نظر بگیرید که باعث حواس‌پرتی کاربرانتان نشوید، به عنوان مثال لازم نیست سایدبارهای سایت خود را پر از تبلیغات چشمک‌زن و مزاحم کنید.

      ۹. به‌گونه‌ای کاربر را از انتهای متن یا زمان مطالعه آگاه کنید
      سعی کنید در نوشته‌های طولانی به طریقی مدت زمان مطالعه‌ی متن و یا مقداری از متن که توسط کاربر خوانده شده است را برای او مشخص کنید، بدین ترتیب کاربران می‌توانند راحت‌تر تصمیم بگیرند و می‌دانند چقدر از وقت خود را باید صرف خواندن مقاله‌ی شما کنند، این مورد باعث می‌شود آن‌ها کمتر احساس خستگی و پیشمانی کرده و تا انتها متن شما را دنبال کنند.
      ۱۰. عضویت در سایت را در دسترس کاربر قرار دهید
      فردی که برای خواندن مطالب شما وقت می‌گذارد و به آن علاقه دارد مطمئنا تمایل دارد در سایت یا خبرنامه‌تان نیز عضو شده تا مطالب آینده‌ای که منتشر می‌کنید را نیز از دست ندهد، بنابراین سعی کنید فرم‌های عضویت در سایت یا عضویت در خبرنامه را به نوعی در دسترس او قرار دهید تا بتواند به راحتی به مقصود خود برسد، مخفی کردن سیستم عضویت تنها باعث از دست دادن اعضای سایتتان خواهد شد.
      ۱۱. کابران موبایل را نادیده نگیرید!
      درحال حاضر افراد زیادی با استفاده از دستگاه‌های همراه خود مانند موبایل و تبلت اقدام به مرور وب می‌کنند، شما به عنوان مدیر یک وبسایت باید به انتخاب آن‌ها احترام گذاشته و شرایطی را فراهم کنید تا بتوانند به راحتی محتوای وبسایتتان را مشاهده کنند، استفاده از قالب‌های ریسپانسیو (واکنشگرا) و همچنین بهینه‌بودن سرعت و عملکرد سایت در نسخه‌ی موبایل برای این دسته از کاربران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.
      منبع آموزش: hamyarit.com
    • توسط mina_exchange
      سلام دوستان . ممکنه کم و بیش شما با واژه هایی مثل "برون سپاری" و یا معادل انگلیسی آن "freelancing"  آشنایی داشته باشید. واژه فریلنسر برای اولین بار  توسط «سر والتر اسکات» در رمان مشهور ایوانهو به کار برده شد و اشاره به سربازهایی داشت که در جنگ‌های قرون وسطایی به صورت مزدور والبته بدون التزام و تعهد به اربابی خاص، می‌جنگیدند یا اصطلاحاً نیزه می‌زدند. بعدها واژه فریلنسر شکلهای دیگری هم به خود گرفت و کم‌کم تبدیل شد به اصطلاحی رایج.اما امروز فریلنسر به کسی گفته میشود که در ازای گرفتن حق الزحمه ، خدمات تخصصی را به کارفرمایان و مشتریان بدون داشتن  قرارداد بلندمدت ارائه میدهد. بطور کلی فریلنسرها از تنوع کاری زیادی نسبت به کارمندان برخوردار هستند. بدون درنظر گرفتن به نیاز به یک درآمد ثابت - معمولاً آزادی عمل بیشتری برای انتخاب زمان و مکان کار خود دارند.تجربه کارهای متفاوت مشخصه‌های آن‌ها را می‌سازد و در نتیجه شبکه‌ای از مشتریان برای خود تشکیل می‌دهند. شما با داشتن هر توانایی و هرمهارتی می توانید با شیوه فریلنسینگ از آن توانایی و یا مهارت خود کسب درآمد کنید.اما مشتری را چه کسی برای شما پیدا میکند؟! امروزه وبسایت های زیادی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. از نمونه های ایرانی آن میتوان به وبسایت هایی همچون "پارسکدرز" ، " کاریتو"، "پونیشا" و... اشاره کرد. این وب سایت ها به عنوان یک واسطه بین کارفرما و مجری (یا همان فریلنسرها) عمل میکنند به این صورت که کارفرما خدمت مورد نیاز خود را در اینگونه وبسایت ها اعلام میکند و شما اگر توانایی انجام خدمت مدنظر کارفرما را داشته باشید، با کارفرما وارد دیالوگ شده و  قیمت پیشنهادی و مهلت انجام کار را تعیین میکنید و پس از انجام مذاکره در صورتی که کار به شما واگذار گردد درصدی از حق الزحمه را به وبسایت پرداخت میکنید. البته تعدای از این وبسایت ها حق اشتراک ماهانه نیز از شما دریافت میکنند. هرکاری که بتوان در بستر اینترنت انجام داد نظیر تایپ، ترجمه، برنامه نویسی، طراحی سایت، انجام کارهای گرافیکی و... قابل درخواست از طرف کارفرما و قابل ارائه از طرف فریلنسرها می باشد. اگر شما یک طراح سایت حرفه ای و یا یک برنامه نویس حرفه ای باشید، سایتهای برون سپاری در کسب درآمد شما جایگاه ویژه ای پیدا میکنند چرا که بیش از نود درصد درخواست ها از طرف کارفرمایان در سایت های برون سپاری در این حوزه قرار میگیرد. و اگر حتی بخواهید به دلار کسب درآمد کنید این امکان نیز با ثبت نام در سایت های برون سپاری جهانی نظیر "freelancer.Com" و یا "UpWork.com"  برای شما فراهم میشود. البته به علت تحریم های ایران ، امکان ثبت نام در این دو سایت برای فریلنسرهای ایرانی فراهم نمی باشد اما ما مفتخریم اعلام کنیم که مجموعه ما یعنی "Mina_Exchange"  این امکان را فراهم آورده است. در صورت تمایل به عضویت در freelancer.com به وبسایت
        http://mina-exchange.com/  مراجعه کنید.
    • توسط AminHashemy
      سلام دوستان 
      من لیستی از آموزش های خوب وردپرس که به نظرم ارزش استفاده داره رو دور هم جمع کردم 
      شما هم اگر مورد بیشتری میشناسید اضافه کنید تا همه استفاده کنن:
       
      https://evand.com/events/wordpress-complete-giude
      مثلا شامل مباحث زیر :
      معرفی پیشخوان وردپرس آموزش ایجاد گالری محصولات افزونه های ووکامرس
      سرچ به صورت زنده (ایجکس سرچ) افزونه مقایسه کالا آموزش نحوه برخورد با کارفرما و درک نیاز های کارفرما  
      https://abzarwp.com/wordpress-tutorials/
      تعداد جلسات تا اکنون : 33 جلسه کل زمان دوره تا اکنون : 880 دقیقه سطح دوره از نظر آموزش : از ۰ تا ۱۰۰ مناسب برای افراد مبتدی تا حرفه ای  
      مورد بعدی آموزش وردپرس https://faradars.org/how-to-learn/wordpress
      یک مجموعه ای از آموزش های تکه تکه هست
       
      https://hamyarwp.com/webdesign/
      دوره جامع ۰ تا ۱۰۰ آموزش طراحی سایت و آموزش طراحی فروشگاه اینترنتی دارای پیش نیازهایی می باشد که قبل از ثبت نام می بایست به آنها توجه کنید تا در ادامه آموزش به مشکل نخورید.
          https://mihanwp.com/wordpress-learn/ دوره وردپرس رایگان میهن وردپرس    
      نظرتون رو بگید لطفا

    • توسط amintoudehzaeim
      سلام
      من یک مشکلی دارم که خیلی عصبیم کرده هفته پیش کلی پول هاست دادم و بعد از کلی فکر کردن یک دامین گرفتم با نام catmusic.ir که الان داره کار میکنه و خیلی هم سریع و خوب ایندکس میداد تا اینکه بعد از چند روزی که گذشت از ثبت در گوگل وبمستر تولز چک کردم ببینم اوضاع چطور هست دیدم 404 داشت و تازه بیشتر هم شده است! اولش 4 5 تا دونه بود امروز تعدادش رسیده به 16 تا!!!!!!! یک هفته نیست سایت زدم 16 تا 404 دارم. گویا دامین کارکرده بوده و این Error ها برای دامین قبلی هست به عنوان مثال این آدرس زیر
      http://catmusic.ir/148/دانلود-موزیک-ویدیو-جدید-جاستین-بیبر-به/
      این پست را اصلا من نزدم مربوط به صاحب قبلی دامین هست که روح من هم خبر نداشته اما وقتی همین موزیک رو چک کردم دیدم برای 3 سال پیش هست این آهنگ یعنی این موزیک سه سال پیش اومده و قدیمیه زیاد کسی دنبالش نمیگرده! حالا باید چکار کنم؟ ارجاع 301 بدم به صفحه اصلی؟ یا اینکه یه پست با همین نام ایجاد کنم ارجاع بدم به پست؟ راهکار چیست؟!
      امروز ایندکس سایتم کند شد، برای همین مسئله بطوری که 9 ساعت طول کشید یکی از پست هام ایندکس شد. در حالیکه روزهای گذشته اینطور نبود. "خودم فکر میکنم برای 404 باشه" دوستان برای من خیلی مهم و حیاتیه پاسخ این سوال اگر پاسخی دارید بدین خیلی ممنون.
    • توسط amintoudehzaeim
      سلام دوستان من پیوند یکتای خودم رو به post name تغییر دادم و بعد ازون ارور های 404 مختلف به این شکل که ته آدرس پست ها و تگ ها و صفحات و حتی صفحه اصلی eco.html و danger.html و inq.html و ... درست شده و همینطور تا امروز ادامه داشته تااینکه در موردش یه تاپیک زدم و منتظر پاسخ آن تاپیک هستم. اما اینجا یه چیزی دیگه ای هست که برای من سوال شده بعد از تغییر پیوند به post name فایل htaccess من داخل سی پنل 
      # BEGIN WordPress <IfModule mod_rewrite.c> RewriteEngine On RewriteBase / RewriteRule ^index\.php$ - [L] RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d RewriteRule . /index.php [L] </IfModule> # END WordPress به صورت بالا نوشته شده است آیا من باید دوباره این کد را زیر end wordpress اضافه کنم تا این ارور های 404 از بین بروند یا اینکه ربطی نداره و نیازی نیست؟!
      RewriteEngine On RewriteBase / RewriteRule ^index\.php$ - [L] RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d RewriteRule . /index.php [L]